مقالات

بسته بندی محصولات

بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین

5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین را مورد بررسی قرار دهیم. اهمیت بسته بندی و برچسب زدن محصولات فقط به سالم رسیدن اجناس به دست مشتری محدود نمی‌شود. بلکه با بسته بندی‌های خلاقانه و جذاب می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ و با هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی، مشتری را تشویق به خرید دوباره کنید. در حقیقت طراحی خلاقانه بسته بندی محصولاتی که فروش آنلاین دارند رابطه مستقیمی با افزایش رضایت مشتری، تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش و اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف‌کننده را نشان می‌دهد.

انتخاب بسته بندی مناسب فروشگاه‌های آنلاین

هنگام انتخاب بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین باید نکات مختلفی مانند مقاومت و کیفیت بسته بندی برای حفظ سلامت محصول در فرآیند پست و بهینه‌سازی هزینه بسته بندی در نظر گرفته شود. برای بسته بندی محصول، دست شما در انتخاب باز است. برای مثال: پاکت حبابدار سایز 120، کارتن سفید آماده سایز نیم، پاکت حبابدار سایز A4، جعبه لبتابی 3 لایه، کارتن قهوه‌ای آماده سایز سه، جعبه کفش، کارتن پستی سایز دو و پاکت پستی A3 نایلون مشکی نشان‌دهنده تنوع در سایز و نوع بسته بندی‌ها هستند.

بسته بندی مواد غذایی

چالش‌های بسته بندی مواد غذایی به دلیل فاسدشدنی بودن این محصولات، حساسیت به ضربه، حساسیت به تغییرات دما و موارد دیگر بسیار زیاد است. جنس، طراحی و ضخامت بسته، ازجمله نكات کلیدی در طراحی بسته بندی مواد غذایی هستند.

برای مثال کارتن بسته بندی گوشت باید با بسته بندی چای متفاوت است و نمی‌توان از پاکت حبابدار سایز A3 برای بسته بندی تمشک استفاده کرد. تعدادی از انواع کارتن برای بسته بندی مواد غذایی عبارت‌اند از: کارتن سیب، کارتن توت‌فرنگی، کارتن موز، کارتن خیار، کارتن بسته بندی زعفران و کارتن بسته بندی گوشت.

بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین

چای و خشکبار در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار فروش خوبی دارند. چالش‌های بسته بندی مواد غذایی خشک و با ماندگاری بالا مانند چای و خشکبار کم است. درواقع برای بسته بندی چای و بسته بندی خشکبار می‌توانید از کارتن بسته بندی معمولی مانند کارتن پستی سایز سه، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز 2، کارتن سفید آماده سایز چهار یا انواع گوناگون جعبه‌های مقوایی با چاپ فلکسو استفاده کنید.

انواع بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین

باوجود اینترنتی شدن بسیاری از کسب‌وکارها، انواع و ایده‌های بسته بندی زیادی بسیار متنوع شده‌اند. مقوا، کارتن‌های بسته بندی، نایلون‌های حبابدار، جعبه‌ها و … ازجمله موارد هستند که برای بسته بندی محصول فروشگاهی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه انواع متداول بسته بندی مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی را معرفی می‌کنیم.

پاکت پستی

پاکت‌های پستی نایلون دار مشکی برای ارسال مرسوله‌هایی مانند پارچه که براثر ضربه صدمه‌ای نمی‌بینند استفاده می‌شوند. چاپ و بسته بندی انواع پاکت پستی برای بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین عبارت‌اند از: پاکت A5 نایلون مشکی، پاکت A4 نایلون مشکی، پاکت پستی A3 نایلون مشکی و پاکت 120 نایلون مشکی.

پاکت حبابدار در نقش بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین

این پاکت‌ها در درون خود یک‌لایه حبابدار دارند تا از ضربه دیدن ناخواسته محصول طی حمل‌ونقل جلوگیری شود. این پاکت‌ها معمولاً برای بسته بندی محصول فروشگاه اینترنتی کتاب یا لوازم‌آرایشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. پاکت حبابدار در سایزهای مختلف پاکت حبابدار سایز A5، پاکت حبابدار سایز A4، پاکت حبابدار سایز A3 و پاکت حبابدار سایز 120 موجود هستند.

مطلب پیشنهادی:   10 نقش کلیدی و مهم جعبه بسته بندی محصولات

جعبه‌ها و باکس‌ها

تولید جعبه مقوایی و باکس‌ها در ابعاد مختلف انجام می‌شود. تاریخچه صنعت مقوا نشان می‌دهد که تولید جعبه‌ مقوایی برای بسته ‌بندی به دلیل وزن سبک و مقاومت، سابقه زیادی دارد. انواع مختلف مقوا، ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن‌ به جعبه‌های مقوایی این امکان را می‌دهد تا برای محصولات بتوان از جعبه کفش، جعبه شکلات، جعبه لبتابی 3 لایه، جعبه فانتزی شکلات و شیرینی، کارتن سه لایه قهوه‌ای، کارتن ته قفلی، جعبه‌های کارتنی و هارد باکس استفاده کرد. هارد باکس‌ها مقاومت زیادی دارند و بیشتر برای حمل و بسته بندی مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی لوازم دکوری و شکستنی مناسب هستند.

کارتن‌ها به‌عنوان بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین

با مطالعه تاریخچه صنعت مقوا می‌بینیم که کارتن، پاکت و جعبه مقوایی ازجمله قدیمی‌ترین وسایل بسته بندی هستند. کارتن‌ها در انواع مختلف برای بسته بندی استفاده می‌شوند مانند کارتن لمینتی، کارتن دایکاتی، کارتن بسته بندی صادراتی، کارتن در دار، کارتن بسته بندی لباس، کارتن دسته‌دار و کارتن پستی. با توسعه صنعت چاپ و اهمیت به بسته بندی محصولات، استفاده فروشگاه‌ها از کارتن بدون چاپ کم شده است. کارتن‌ها را می‌توانید به‌صورت کارتن بسته بندی عمده بدون چاپ یا چاپ‌شده خریداری کنید. برای بهینه‌سازی هزینه بسته بندی در صورت امکان می‌توانید کارتن بسته بندی عمده را باکمی خلاقیت در طراحی جعبه، انحصاری نمایید. برای مثال تنها با استفاده از چند کاغذ رنگی و هنر نقاشی خود، جعبه شکلات ساده را به یک جعبه فانتزی شکلات و شیرینی تبدیل کنید.

بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین

کارتن پستی

کارتن و جعبه‌های پستی بسیار پرکاربردند. کارتن‌های پستی در ابعاد و تعداد لایه‌های مختلف تولید و استفاده می‌شوند. اگر محصول شما نیاز به مراقبت دارد می‌توانید از کارتن 3 لایه و کارتن 5 لایه استفاده کنید. از انواع کارتن‌های پستی می‌توان به کارتن پستی سایز نیم، کارتن پستی سایز یک، کارتن پستی سایز دو، کارتن پستی سایز سه و کارتن پستی سه لایه سایز 4 اشاره کرد.

نوع جدید کارتن‌های پستی، کارتن پستی قهوه‌ای است. این کارتن‌های قهوه‌ای جدید شامل کارتن جدید پستی سایز 1، کارتن پستی جدید سایز 2، کارتن پستی جدید سایز 3، کارتن جدید پستی سایز 4، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز 1، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز 2، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز 3، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز پنج، کارتن قهوه‌ای آماده سایز سه و کارتن قهوه‌ای آماده سایز هفت می‌شوند.

کارتن سفید آماده

کارتن‌های سفید آماده یک بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین به شمار می‌روند. به‌عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید باکمی خلاقیت و استفاده از مهر، چاپ فلکسو و کارهای دیگر به یک کارتن سفید آماده سایز پنج روح ببخشید و آن‌ها را برای برند خود منحصربه‌فرد کنید. درواقع کارتن سفید یک‌ راه برای نشان دادن هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی فروشگاه آنلاین شما است. کارتن‌های سفید آماده در سایزهای کارتن سفید آماده سایز نیم، کارتن سفید آماده سایز یک، کارتن سفید آماده سایز دو، کارتن سفید آماده سایز چهار و کارتن سفید آماده سایز پنج تولید و ارائه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   طرح هایی از جعبه های کارتنی که در نگاه اول تصویر درستی را در ذهن مشتری هک می‌کنند

انواع دیگر کارتن

استفاده از کارتن پستی و کارتن سفید آماده به دلیل امکان انحصار سازی و چاپ راحت طرح دلخواه و تنوع در سایز بسیار پرکاربرد هستند. انواع گوناگون جعبه‌های مقوایی و کارتن‌ها شامل این موارد می‌شوند:

  • کارتن ته قفلی
  • کارتن سه لایه قهوه‌ای
  • کارتن لمینتی
  • کارتن دایکاتی
  • کارتن 3 لایه
  • کارتن 5 لایه
  • کارتن میوه مانند کارتن توت‌فرنگی، کارتن سیب و کارتن خیار
  • کارتن بسته بندی لباس
  • کارتن بسته بندی صادراتی
  • کارتن بسته بندی مواد غذایی مانند کارتن بسته بندی زعفران، بسته بندی خشکبار و کارتن فست فود
  • کارتن دسته‌دار
  • کارتن در دار
  • جعبه‌های کارتنی

بسته بندی محصولات

در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها آمار فروش آنلاین محصولات افزایش می‌یابد. این به این خاطر است که فروشگاه‌های اینترنتی همیشه در دسترس هستند. برای آنها، روزهای عادی و تعطیل تفاوتی ندارد. حال در این میان فرصتی برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌شود تا از این سوژه برای بسته بندی محصولات خود استفاده نمایند.

ابتدا باید به شما بگوییم که سالم رسیدن محصول به دست مشتری بسیار مهم است. اگر این مشتری محصول را در اولین خرید معیوب دریافت کند، قطعا دیگر سراغ کالاهای شما نخواهد رفت؛ پس سعی کنیم تا حد امکان محصول را سالم و بی عیب به دست مشتری برسانیم. یکی از فعالیت‌هایی که در این زمینه می‌توان انجام داد، بسته بندی های اصولی و استاندارد محصولات است؛ که آنها را از معیوب شدن به دور نگه می دارد.

از طرفی حتی می‌توان از شعارهای تبلیغاتی متناسب با مناسبت‌های تعطیلاتی بر روی کارتون های حمل و نقل محصولات استفاده کرد؛ تا مشتری ها با دیدن آنها خلاقیت و منحصر به فرد بودن شما را تایید کنند. برای سالم رسیدن محصولات به دست مشتری ها هنگام حمل و نقل می‌بایستی نوع و جنس کالای مورد نظرتان را در نظر گرفته و برای آنها بهترین جنس کارتن را انتخاب نمایید؛ تا در حد امکان از معیوب شدن در حمل و نقل بتوانید از آنها محافظت نمایید. به طور مثال برای محصولات غذایی استفاده از جعبه‌های مقوایی و کارتنی توصیه می‌شود.

خرید انلاین محصولات

بررسی مقاومت و وزن جعبه‌های کارتنی

جعبه‌های کارتنی تقریبا مقاومت بیشتری به نسبت دیگر جعبه‌ها دارند و می‌توانند از محصولات غذایی شما به خوبی محافظت کنند. از طرفی وزن بسته‌های کارتنی هم به نسبت دیگر کارتن‌ها کمتر است و حتی باعث کاهش هزینه های شما هم خواهد شد. فایده دیگری .که استفاده از بسته‌های کارتنی دارد این مورد است که می‌توانید هر شعار و یا جمله ای را به راحتی بر روی این جنس جعبه ها چاپ نمایید و برای آن محدودیت خاصی وجود ندارد.

بسته بندی محصولات فروشگاه آنلاین

توجه داشته باشید که حتما طرح های چاپی بر روی بسته‌های حمل و نقل در روزهای تعطیل با روزهای عادی متفاوت باشد.  می‌توانید این تفاوت را با تغییرات کوچکی از جمله تغییر رنگ در آرم و لوگوی شرکت و یا اضافه کردن طرح های جدید در طرح استاندارد کارتن های تان انجام دهید. فراموش نکنید با این کار محبوبیت شما بین مشتری های تان بیشتر خواهد شد و این روش امروزه یکی از متدهای شرکت های مشهور می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:   طراحی جعبه

یکی از نکات دیگری که هنگام فروش محصولات به صورت آنلاین وجود دارد، تگ های رد یابی محصولات می‌باشد.

تگ‌های RFID یکی از روندهای جدید در دنیای امروز است و برای ردیابی محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش رفته‌اند، کاربرد دارد. تگ ار اف ای دی این اجازه را به مشتریان شما می‌دهد تا بتوانند محصولات را به صورت آنلاین ردیابی کنند و از وضعیت محصول با خبر شوند. این تگ بر روی جعبه های بسته بندی محصولات چسبانده می‌شود و توسط دستگاه‌های بار کد خوان خوانده شده و اطلاعات محصول را در سایت فروشنده بارگذاری می‌نماید. مشتری هم با وارد کردن چیزی شبیه به کد رهگیری محصول می‌تواند از وضعیت محصول مورد نظر با خبر گردد.

از آنجایی که به صورت کلی در روزهای تعطیل نرخ اکثر اقلام به نسبت روزهای عادی گران‌قیمت‌تر است، می‌بایستی این نکنه را مد نظر داشته باشید. سعی کنید از بسته‌های متناسب با کالای مورد نظرتان و در حد امکان از جعبه‌های کوچک استفاده نمایید. با رعایت این نکته هم در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی خواهد شد و هم مشتری کالای به صرفه‌تری را از نظر قیمت دربافت خواهد کرد.

در این مطلب نکاتی کاربردی را در باره حمل و نقل کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می‌شوند، بررسی کردیم. از آنجایی که مشتری برای خرید کالا با فروشگاهی در ارتباط نبوده، نحوه بسته بندی محصولات و حمل کالای مورد نظر برای او بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل با رعایت نکات فوق می‌توانید تصویری بهتر از برند و کسب و کارتان را در ذهن مشتری هک کنید و او را تشویق به خریدهای بعدی نمایید.

اهمیت طراحی بسته بندی محصولات

طراحی بسته بندی محصولات به‌عنوان بخشی از کار چاپ و بسته بندی مرسولات فروشگاه آنلاین اهمیت زیادی داشته و به همین دلیل تاثیر طراحی جعبه و بسته بندی در افزایش فروش غیرقابل‌انکار است. بسته بندی‌های خلاقانه و جدید فرد را به خرید ترغیب می‌کند. برای مثال فرض کنید که یک پیتزا سفارش داده‌اید، وقتی‌که پیتزا به دست شما می‌رسد، کارتن فست فود می‌تواند کارتن بدون چاپ یا طرح دار و از مواد سمی و بازیافتی ساخته نشده باشد که نكات کلیدی در طراحی بسته بندی مواد غذایی هستند.

برای بسیاری از افراد مورد دوم جذاب‌تر است و این نشان‌دهنده اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف‌کننده است. اهمیت بسته بندی و برچسب زدن محصولات برای فروشگاه‌های آنلاین زیاد است زیرا مشتری تجربه برخورد فیزیکی را ندارد و ارزیابی نهایی او از خرید، همان محصول با بسته بندی است که درنهایت دریافت می‌کند.

پرمصرف‌ترین بسته بندی‌ها

بعد از آشنایی با کارتن، پاکت حبابدار و انواع مختلف مقوا، ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن‌ به‌طورمعمول کارتن پستی سایز یک، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز 1، کارتن سفید آماده سایز یک، پاکت A5 نایلون مشکی، کارتن پستی سایز نیم، کارتن سفید آماده سایز دو، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز 3، پاکت A4 نایلون مشکی، کارتن پستی سه لایه سایز 4، کارتن جدید پستی سایز 4، پاکت 120 نایلون مشکی، کارتن جدید پستی قهوه‌ای سایز پنج، پاکت حبابدار سایز A5 و کارتن قهوه‌ای آماده سایز هفت بیشترین تقاضا را در خط تولید کارخانه کارتن سازی سپیدار کارتن دارند.

1 دیدگاه دربارهٔ «بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین»

  1. اقای مجدی

    تگ های RFID رو خود کارخانه سازنده کارتن میچسبونه با کارخانه ارائه دهنده محصول؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636