بسته بندی های خلاقانه ای که با محیط زیست سازگارند

بسته بندی های خلاقانه

بسته بندی های خلاقانه ای که با محیط زیست سازگارند

3/5 - (10 امتیاز)

بسته بندی های خلاقانه

امروزه بسته بندی های خلاقانه و سازگار با محیط زیست، طرفداران بسیاری دارد. حتی برخی باور دارند این نوع بسته بندی فانتزی می‌تواند مشتری‌های بسیاری را جذب نماید. امروزه استفاده از بسته بندی‌های سازگار با محیط زیست جزیی از مسئولیت اجتماعی تمام صاحبان کسب وکار است و می‌بایست تمامی صنایع به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

توجه به بسته بندی محصولات، چه از نوع خوراکی و چه غیر خوراکی، امروزه دارای اهمیت بسیاری است. حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام خرید با دو محصول یکسان رو به رو شده باشید و در آخر هر کدام که بسته بندی زیباتری داشته، نظر شما را بیشتر جلب کرده و در نهایت آن را خریداری کردید. در بین دو شکلات که هر دو طعم یکسانی دارند ، شکلاتی که جعبه زیباتری دارد، فروش بیشتری نیز دارد. این موضوع نشان دهنده ی آن است که بسته بندی خلاقانه می تواند نقش بسزایی در فروش محصولات داشته باشد.

اما  بسته بندی های خلاقانه باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ خلاقانه ترین بسته بندی های دنیا به گونه ای طراحی می شوند تا علاوه بر انجام تمام وظایف یک بسته بندی ساده ( حفاظت از محصول) بتوانند با طراحی منحصر به فرد برای کاربران مفید واقع شوند و با ظاهر جذابی که دارند خریداران را به سمت خود بکشانند. در سال های اخیر تاثیر بسته بندی خلاقانه بر افزایش فروش آنقدر پر رنگ بوده که تقریبا تمام شرکت ها سعی می کنند تا کالای خود را در بسته بندی های جدید و خلاقانه به بازار عرضه کنند. اگر این بسته بندی های جالب و خلاقانه علاوه بر جذب مخاطب، دوستدار محیط زیست نیز باشند و به راحتی بازیافت شوند، یک چراغ سبز اضافی نیز برای خود روشن می کنند.

 

نمونه بسته بندی های خلاقانهدر این مطلب، نمونه‌هایی از بسته بندی های خلاقانه را به شما نشان خواهیم داد که طیف گسترده‌ای از محصولات را در بر می‌گیرد و همچنین علاوه بر سازگاری با محیط زیست طرح‌هایی جذاب و خلاقانه را شامل می‌شود که در عین زیبایی، آسیبی هم به محیط زیست‌مان وارد نخواهد کرد.

برای مطالعه موضوعات دیگری چون اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده، بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین، چالش های بسته بندی مواد غذایی، انواع گوناگون جعبه های مقوایی، بسته بندی و برچسب زدن محصولات، انواع مختلف مقوا، ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن‌ و … بر روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

  1. Cuppow | درب آماده

Cuppow (کاپ پو) نام دربی آماده و پلاستیکی است که برای ظروفی مانند ماگ‌ها و یا حتی شیشه‌های مربا و به طور کلی هر ظرفی که در نداشته باشد، کاربرد دارد. شاید تصور شما بر این باشد که این درب می‌بایست حتما در ظروف پلاستیکی بسته‌بندی شود. اما این طور نیست و بسته‌بندی آن در ظرفی با جنس کارتن است.

مطلب پیشنهادی:   روند تاثیر گذار بر نحوه بسته بندی محصولات در جعبه های کارتنی

 بسته بندی های خلاقانه ... cuppow_thumb

  1. Teatul| تیتول

تیتول نام برندی است که به تولید سه نوع چای می‌پردازد. این برند برای بسته‌بندی چای‌ها از ظروف کارتنی و سازگار با محیط زیست استفاده می‌نماید. برای طراحی این ظروف از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است. البته برندهای دیگری هم از چای‌ها هستند که از  بسته بندی های خلاقانه و سازگار با محیط زیست بهره برده‌اند.

 بسته بندی های خلاقانه ...  teaful_thumb

  1. Paper Bottle 360 | پیپر باتل 360

شاید این طراحی، منحصر به فردترین در این لیست باشد. این برند به تولید آب معدنی می‌پردازد و برای بسته‌بندی آب‌های معدنی از بطری‌های کارتنی استفاده کرده است. در آینده معضل بطری‌های پلاستیکی را خواهیم داشت و این طراحی نمونه‌ای از  بسته بندی های خلاقانه و کاربردی است که می‌تواند این مشکل را در آینده برطرف نماید. برای بسته‌بندی آب‌های معدنی در این برند از مواد 100 درصد قابل بازیافت استفاده شده است. از آن جهت که بطری‌های این برند قابل بازیافت هستند منجر به کاهش انرژی هم خواهند شد.

360- بسته بندی های خلاقانه paper-bottle_thumb

  1. SENNHEISER| سن هایزر

سن هایزر نام برندی است که یکی از محصولات آن هندزفری می‌باشد. این برند هم برای بسته‌بندی هندزفری‌ها از جعبه‌های کارتنی استفاده می‌کند. این نمونه هم کمتر مشاهده شده است. زیرا اکثر بسته‌بندی‌ هندزفری‌ها تشکیل شده از پلاستیک و البته کاغذ هستند. اما این برند تماما از بسته بندی‌های کارتنی برای هندزفری‌هایش استفاده کرده است که نمونه‌ای بارز از بسته بندی های خلاقانه به شمار می رود.

 بسته بندی های خلاقانه ... eco-friendly-and-recyclable-packaging-designs_thumb

  1. student work | استیودنت ورک

اکثر ما اغلب برای بسته‌بندی شکلات‌ها بسته‌بندی‌های آلومینویومی و یا زر ورقی را مشاهده کرده‌ایم. اما در این مورد از نوعی جنس کارتنی و سازگار با محیط زیست استفاده شده است. این بسته‌بندی به گونه‌ای است که از کاغذهای آلمینیومی در ترکیب با کارتن‌های کاغذی استفاده کرده است. نمای رنگی کاغذ‌های آلومینیومی در کنار کارتن‌های بی‌رنگ زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

eco-friendly-and-recyclable-package-designs_thumb

  1. The Body Shop | بادی‌شاپ

بادی‌شاپ هم نوعی برند مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است که از بسته‌بندی‌های کارتنی استفاده می‌کند. البته این برند از نوعی جنس خاص برای بسته‌بندی‌ استفاده می‌کند که تقریبا گران‌ترین نوع بسته‌بندی‌های کارتنی است.

the-body-shop_thumb

  1. Flicker | فلیکر

فلیکر هم نام شرکتی است که بسته‌های کارتنی را برای چراغ‌های کم مصرف طراحی کرده است. بسته‌بندی چراغ‌های کم مصرف از مقوا می‌باشد. اما این بسته‌بندی از کارتن بوده و کاملا سازگار با محیط زیست می‌باشد.

flickr3_thumb (1)

در این مطلب چندین نمونه از کاربردهای بسته‌بندی‌های کارتنی را بررسی کردیم. بسته‌بندی‌های کارتنی در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارند مخصوصا اگر سازگار با محیط زیست هم باشند. اگرچه در زمان حال توجه به سازگاری با محیط زیست کمتر دیده می‌شود. اما قطعا در آینده این موضوع جامعیت و همه‌گیری بیشتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:   بررسی ویژگی های فروشگاه کارتن

ویژگی های بسته بندی های خلاقانه

اصالت

ایده های خلاقانه بسته بندی همیشه باید با توجه به نوع محصول ارائه شوند، تا حاصل آن یک بسته بندی زیبا و اصیل باشد. در واقع در دنیایی که مخاطبین بسیار آگاه و باهوش هستند، کپی برداری از محصولات دیگر و استفاده از ایده هایی که هیچ ربطی به کالای مورد نظر ندارند نه تنها باعث تاثیر مثبت در فروش نمی شود بلکه ممکن است نظر سوء خریداران را جلب کند و نتیجه عکس داشته باشد.

زیبایی

عموما بسته بندی با طرح های خلاقانه، رنگبندی بی نظیر و زیبایی چشمگیری دارد و همین رنگ و طرح است که در غرفه های فروشگاه ها مختلف چشم را خیره می کند. اما بد نیست بدانید که برخی از طراحان برای جلب نظر خریداران به سراغ طرح های عجیب و یا رنگ های خاص می روند که گاهی اوقات در افزایش فروش تاثیر زیادی دارد، اما گاهی نیز این ایده ها با شکست رو به رو می شوند و ممکن است آمار فروش را کمتر کنند.

طراحی هدفمند

درست است که زیبایی یکی از ارکان اصلی در بسته بندی های خلاقانه است، اما این زیبایی باید هدف و منظوری در پس خود داشته باشد و از طرح ها و رنگ ها برای ایجاد یک مفهوم در کنار یکدیگر استفاده شود. زمانی که خریداران به مفاهیم و فکری که پشت طراحی یک بسته بندی پنهان است پی می برند، هیجان بیشتری به سراغ آن ها می آید و همین امر سبب می شود تا به محصولی که خریداری می کنند وفادار بمانند.

بر انگیختن احساسات

طراحی بسته بندی های خلاقانه محصولات باید به گونه انجام شود که احساسات مخاطبین را شعله ور کند و در ذهن آن ها ماندگار شود. برای مثال حتما با محصولاتی رو به رو شده اید که در طراحی خود با استفاده از المانی از گذشته یک حس خوب و نوستالژی را یادآوری کرده و به خریداران امنیت ذهنی هدیه می کنند و یا اصالت کالا را از این طریق تضمین می نمایند. از آن جایی که مغز محل ثبت خاطرات بلند مدت و کوتاه مدت است، اگر یک طراح با طراحی فکر شده و خلاقانه بتواند به خاطرات افراد ورود کند و به بخشی از آن  تبدیل شود، یا خاطرت گذشته آنان را تجدید کند، تیرش به هدف خورده و اینجاست که خلاقیت در بسته بندی و نقش آن در فروش بیش از پیش تاثیر گذار خواهد بود.

نمایش مزایای محصول

در یک بسته بندی هوشمندانه تلاش می شود که مزایای اصلی محصول در اولین نگاه به مخاطبان نمایش داده شود. مثلا اگر کالایی دوستدار محیط زیست است، برای گیاه خواران مناسب است، به صورت ارگانیک تهیه شده و یا فاقد قند و چربی است، مخاطب باید در نگاه اول به این ویژگی ها پی ببرد. معمول ترین برچسب مزیتی که بر روی اکثر محصولات مشاهده می کنیم تا مخاطبین هدف آن ها مشخص شود، برچسب مردانه، زنانه، مخصوص سالمندان و … است. نمایش فواید یک محصول آن را از کالا های مشابه رقیب تمیز داده و تبدیل به یک محصول برجسته می کند.

مطلب پیشنهادی:   کارتن لمینتی چیست؟

بسته بندی سازگار با محیط زیست

در دوره ای که محیط زیست و حیات کره زمین در خطر قرار دارد، تلاش برای حفظ و آسیب کمتر به آن، یکی از مسائلی است که در تولید و عرضه هر محصولی باید در صدر توجهات قرار داشته باشد. استفاده از بسته بندی هایی که به راحتی بازیافت شوند و میزان دفن زباله را کمتر کنند، درحفظ محیط زیست بسیار موثر است. جالب است بدانید که امروزه بسیاری از خریداران نیز در هنگام تهیه محصولات مورد نظرشان به این موضوع توجه می کنند.

بسته بندی هایی که از متریال با کیفیت و قابل بازیافت ساخته می شوند، بسته بندی پایدار یا دوستدار محیط زیست نام دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دنیا برای تولید بسته بندی های پایدار از موادی مانند برگ درخت موز هم استفاده می شود، که بی هیچ ضرر و زیانی به طبیعت برگردد.

پس در این قسمت متوجه شدیم که بسته بندی های خلاقانه باید چه ویژگی های داشته باشند. بسیاری از مردم فکر می کنند که بر اساس منطق خرید می کنند، اما جالب است بدانید که همه ی افراد زمانی که در یک فروشگاه راه می روند بر خی از تصمیمات برای خرید را در کسری از ثانیه می گیرند و این نشانگر چیزی نیست جز قدرت ایده های خلاقانه و جذاب در بسته بندی که سبب می شود آمار فروش محصولات تغییر بسزایی داشته باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید واقع شده و به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی هزینه بسته بندی، تولید جعبه مقوایی، طراحی بسته بندی محصولات، بسته بندی های خلاقانه، کارتن در دار، کارتن دسته دار، طراحی جعبه، جعبه های کارتنی، هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی، تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش، تاریخچه صنعت مقوا، نكات کلیدی در طراحی بسته بندی مواد غذایی تمایل دارید به صفحات مورد نظر در سایت کارخانه کارتن سازی سپیدار کارتن مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484